POETESHA AMERIKANE LOUISE GLUCK(1943) FITON ÇMIMIN NOBEL NË LETËRSI 2020. Përktheu: Mujë Bucpapaj

 

Motivacioni:  “Për zërin e saj poetik të pagabueshëm që me një bukuri të rreptë e bën ekzistencën individuale universale”. 

 

Akademia Suedeze e Çmimit Nobel ka shpërndarë ditën e sotme (8 tetor 2020) çmimin më të lakmueshëm, atë të Letërsisë, për poeten amerikane Louise Gluck (1943).Sërish në këtë garë ka qenë edhe shkrimtari i shquar shqiptar Ismail Kadare, i konsideruar si nje nga shkrimtaret me te shquar ne nivel nderkombetar.

Louise Gluck (77 vjecare), ka lindur në Neë York në vitin 1943 dhe është rritur në Long Island, nje lagje e ketij qyteti metropol.

Është autore e dhjetëra librave dhe fituese e po kaq çmimeve.

 

Louise Elisabeth Glück , ka  lindur më 22 prill 1943) është një poete dhe eseiste amerikane. Në vitin 2020, ajo u vlerësua me Çmimin Nobel në Letërsi, “Për zërin e saj poetik të pagabueshëm që me një bukuri të rreptë e bën ekzistencën individuale universale”.  Ajo ka fituar shumë çmime të mëdha letrare në Shtetet e Bashkuara, duke përfshirë Medaljen Kombëtare të Shkencave, Çmimin Pulitzer, Çmimin Kombëtar te Librit, Çmimin Kombëtar te Kritikëve të Librit, dhe Çmimin Bollingen etj. Nga 2003 deri në 2004, ajo ishte Poete Laureate e Shteteve të Bashkuara. Glück shpesh përshkruhet si një poete autobiografike; puna e saj është e njohur për intensitetin e saj emocional dhe për tërheqjen e shpeshtë të mitit, historisë ose natyrës për të medituar në përvojat personale dhe jetën moderne.

 

Glück lindi në Neë York City dhe u rrit në Long Island të Nju Jorkut. Ajo filloi të vuante nga anoreksia nervore ndërsa ishte në shkollë të mesme dhe më vonë e kapërceu sëmundjen. Ajo mori mesime në kolegjin Sarah Laërence dhe Universitetin Columbia por nuk mori një diplomë. Përveç karrierës së saj si autore, ajo ka pasur një karrierë në akademi si mësuese e poezisë në disa institucione.

 

Në punën e saj, Glück është përqendruar në ndriçimin e aspekteve të traumës, dëshirës dhe natyrës. Duke eksploruar këto tema të gjera, poezia e saj është bërë e njohur për shprehjet e saj të sinqerta të trishtimit dhe izolimit. Studiuesit janë përqendruar gjithashtu në ndërtimin e saj të personave poetikë dhe marrëdhëniet, në poezitë e saj, midis autobiografisë dhe mitit klasik.

 

Aktualisht, Glück është një profesore ndihmëse dhe Rosenkranz Ëriter në Rezidencën në Universitetin Yale. Ajo jeton në Kembrixh, Massachusetts.

 

Louise Glück lindi në Neë York City më 22 Prill 1943. Ajo është më e madhja nga dy vajzat e mbijetuara të Daniel Glück, një biznesmen dhe Beatrice Glück (Emerta Grosby), një shtëpiake.

Gjyshërit nga babai të Glück, hebrenj hungarezë, emigruan në Shtetet e Bashkuara, ku ata përfundimisht kishin një dyqan ushqimesh në Neë York. Babai i Glück ishte anëtari i parë i familjes së tij i lindur në Shtetet e Bashkuara. Ai kishte një ambicie të bëhej shkrimtar, por shkoi në biznes me kunatin e tij. Së bashku, ata arritën sukses kur shpikën Thikën X-Acto.  Nëna e Glück ishte e diplomuar në Kolegjin Ëellesley. Që në moshë të vogël, Glück mori nga prindërit e saj një edukim në mitologjinë Greke dhe historitë klasike të tilla si legjenda e Joan of Arc.  Ajo filloi të shkruaj poezi që në moshë të hershme.

 

Si adoleshente, Glück zhvilloi anoreksi nervore, e cila u bë sfida përcaktuese e viteve të saj të vonë të adoleshencës dhe të rinise. Ajo e ka përshkruar sëmundjen, në një ese, si rezultat i një përpjekjeje për të pohuar pavarësinë e saj nga nëna e saj.  Diku tjetër, ajo e ka lidhur sëmundjen e saj me vdekjen e një motre të madhe, një ngjarje që ndodhi para se ajo të lindte. Gjatë vjeshtës së vitit të saj të lartë në Shkollën e Mesme George Ë. Heëlett, në Heëlett, Neë York, ajo filloi trajtimin psikoanalitik. Disa muaj më vonë, ajo u mor nga shkolla në mënyrë që të përqendrohej në rehabilitimin e saj, megjithëse akoma u diplomua në 1961. Për atë vendim, ajo ka shkruar, “Unë e kuptova se në një moment do të vdisja. Ajo që dija më me te vertete ishte se nuk doja të vdisja”.  Ajo kaloi shtatë vitet e ardhshme në terapi, të cilën e ka vlerësuar se e ka ndihmuar atë të kapërcejë sëmundjen dhe ta mësojë atë si të mendojë.

 

Si rezultat i gjendjes së saj, Glück nuk u regjistrua në kolegj si student me kohë të plotë. Ajo e ka përshkruar vendimin e saj për të hequr dorë nga arsimi i lartë në favor të terapisë si të domosdoshme: “… gjendja ime emocionale, ngurtësia e skajshme e sjelljes dhe varësia e furishme nga ritualet i bënë të pamundura format e tjera të arsimit”.  Në vend të kësaj, ajo mori një klasë poetike në Sarah Laërence College dhe, nga 1963 deri në 1965, ajo u regjistrua  në Shkollën e Arsimit të Përgjithshëm të Universitetit Columbia, e cila ofronte programe për studentë jo-tradicionalë.  Ndërsa ishte atje, ajo studioi me Léonie Adams dhe Stanley Kunitz. Ajo i ka vlerësuar këta mësues si mentorë të rëndësishëm në zhvillimin e saj si poete.

 

KARRIERA

Pasi u largua nga Kolumbia pa një diplomë, Glück mbështeti veten me punë sekretarie.  Ajo u martua me Charles Hertz, Jr, në 1967. Martesa përfundoi me divorc.  Në 1968, Glück botoi përmbledhjen e saj të parë me poezi, “Firstborn”, e cila mori një vëmendje kritike pozitive. Sidoqoftë, ajo pastaj përjetoi një rast të zgjatur të bllokimit të krijimtarise, i cili ju shërua vetëm, sic ka pohuar ajo, pas vitit 1971, kur filloi të jepte mësim poezie në Kolegjin Goddard në Vermont.

 

Poezitë që ajo shkroi gjatë kësaj kohe u mblodhën në librin e saj të dytë, Shtëpia në Marshland (1975), të cilin shumë kritikë e kanë konsideruar si punën e saj të përparuar, duke sinjalizuar “zbulimin e një zëri të veçantë”.

Në 1973, Glück lindi një djalë, Noeun, me partnerin e saj, John Dranoë, një autor i cili kishte filluar programin e shkrimit të verës në Goddard College. Në vitin 1977, ajo dhe Dranoë u martuan. Në 1980, Dranoë dhe Francis Voigt, burri i poetes Ellen Bryant Voigt, bashkë-themeluan Institutin Kulinar të Neë England si një kolegj privat, fitimprurës. Glück dhe Bryant Voigt ishin investitorë të hershëm në institut dhe shërbyen në bordin e tij të drejtorëve.

 

Në 1980, u botua përmbledhja e tretë e Glück, “Figura zbritëse.” Ajo mori disa kritika për tonin dhe temën e saj: për shembull, poeti Greg Kuzma akuzoi Glück si një ” urrejtëse fëmijësh” për poezinë e saj tani të antologjizuar gjerësisht, “Fëmijët e mbytur”.  Në tërësi, megjithatë, libri u prit mirë. Në të njëjtin vit, një zjarr shkatërroi shtëpinë e Glück në Vermont, duke rezultuar në humbjen e të gjitha pasurive të saj.  Në vazhdën e asaj tragjedie, Glück filloi të shkruante poezitë që më vonë do të mblidheshin në veprën e saj vlerësuar me çmimin, “Triumfi i Akilit” (1985). Duke shkruar në Neë York Times, autori dhe kritiku Liz Rosenberg e përshkroi koleksionin si “më të qartë, më të pastër dhe më të mprehtë” sesa vepra e mëparshme e Glück.  Kritiku Peter Stitt, duke shkruar në The Georgia Revieë, deklaroi se libri tregoi Glück të ishte “ndër poetët e rëndësishëm të epokës sonë”.  Nga përmbledhja, poema “Portokalli talle”, e cila është krahasuar me një himn feminist,  është quajtur “një pjesë antologjie” për sa shpesh është shfaqur në antologjitë e poezisë dhe kurset e kolegjit.

 

Në vitin 1984, Glück bashkepunoi me fakultetin e Kolegjit Ëilliams në Massachusetts si lektore në Departamentin e Anglishtes. Vitin pasues, babai i saj vdiq.  Humbja e shtyu atë të fillonte një koleksion të ri me poezi, “Ararat” (1990), titulli i së cilës i referohet malit të rrëfimit të përmbytjes së Zanafillës. Duke shkruar në Neë York Times në 2012, kritiku Dëight Garner e quajti atë “libri më brutal dhe i mbushur me pikëllim i poezisë amerikane botuar në 25 vitet e fundit”.

 Glück më pas ajo botoi  në 1992 me një nga librat e saj më të njohur dhe të vlerësuar kritikisht, “Irisi i egër”, i cili, në poezitë e tij, paraqet lule kopshtesh në bisedë me një kopshtar dhe një hyjni për natyrën e jetës. Publishers Ëeekly e shpalli atë si një “libër të rëndësishëm” që shfaqte “poezi me bukuri të madhe”. Kritikja Elizabeth Lund, duke shkruar në The Christian Science Monitor, e quajti atë “një punë historike”.  Ai vazhdoi të fitonte çmimin Pulitzer në 1993, duke forcuar reputacionin e Glück si një poete e shquar Amerikane.

 

Ndërsa vitet 1990 sollën suksesin letrar të Glück, ajo ishte gjithashtu një periudhë e vështirësive personale. Martesa e saj me John Dranoë përfundoi në divorc, natyra e vështirë e së cilës ndikoi në marrëdhëniet e tyre të biznesit, duke rezultuar në largimin e Dranoë nga pozitat e tij në Institutin Kulinar të Neë England.  Glück e kanalizoi përvojën e saj në shkrimet e saj, duke hyrë në një periudhë të frytshme të karrierës së saj. Në vitin 1994, ajo botoi një përmbledhje me ese të quajtur Proofs & Theories: Ese on Poetry.  Ajo më pas prodhoi Meadoëlands (1996),  një përmbledhje me poezi rreth natyrës së dashurisë dhe përkeqësimit të një martese. Ajo e ndoqi atë me dy koleksione të tjera: Vita Nova (1999) dhe The Seven Ages (2001).

 

Në vitin 2004, në përgjigje të sulmeve terroriste të 11 shtatorit 2001, Glück botoi një  libër me poezi me titull “Tetor.”Libri  eshte i ndarë në gjashtë pjesë, poema mbështetet në mitin e lashtë grek për të eksploruar aspekte të traumës dhe vuajtjes. Po atë vit, ajo u emërua Shkrimtarja Rosenkranz në Rezidencën e Universitetit  Yale.

 

Që nga anëtarësimi në fakultetin e Yale, Glück ka vazhduar të botojë poezi. Librat e saj të botuar gjatë kësaj periudhe përfshijnë Averno (2006), Një fshat në jetë (2009) dhe Natë e besueshme dhe e virtytshme (2014). Në vitin 2012, botoi një përmbledhje qe perfshine nje periudhe gjysmë shekullore të poezive të saj, me titull Poezi: 1962-2012, u quajt “një ngjarje letrare”. Një koleksion tjetër i eseve të saj, me titull Origjinaliteti Amerikan, u shfaq në 2017.

 

FAMILY FAMILJA

Glück është divorcuar dy herë. Martesa e saj e parë ishte me Charles Hertz, Jr. Martesa e saj e dytë ishte me John Dranoë, një shkrimtar, profesor dhe sipërmarrës.  Ajo ka një djalë, Noah Dranoë, i cili stërvitet si somelier dhe jeton në San Francisko.

Motra e madhe e Glück vdiq e re para se të lindte Glück. Motra e saj e vogël, Tereze, kaloi karrierën e saj me Citibank si nënkryetare dhe ishte gjithashtu një autore e vlerësuar me disa çmime. Mbesa e Glück është aktorja Abigail Savage.

 

Nderime

Glück ka marrë nderime të shumta për punën e saj. Përveç shumicës së çmimeve kryesore për poezi në Shtetet e Bashkuara, ajo ka marrë bursa të shumta nga National Endoëment for the Arts dhe Fondacioni Guggenheim. Më poshtë janë nderimet që ajo ka marrë si për punën e saj ashtu edhe për ato individuale.

 

Nderime për trupin e punës

Bursa Kombëtare e Bursave të Arteve (1970)

Bursa Guggenheim për Arte Krijuese (1975)

Bursa Kombëtare e Bursave të Arteve (1979-80)

Akademia Amerikane e Arteve dhe Letrave Çmimi në Letërsi (1981)

Bursa Guggenheim për Arte Krijuese (1987) [40]

Bursa Kombëtare e Arteve (1988-89)

Doktoratë Nderi, Kolegji Ëilliams (1993)

Akademia Amerikane e Arteve dhe Shkencave, Anëtar i Zgjedhur (1993)

Poet i Shtetit të Vermontit (1994-1998)

Doktoratë Nderi, Kolegji Middlebury (1996)

Akademia Amerikane e Arteve dhe Letrave, Anëtar i Zgjedhur (1996)

Çmimi letrar Lannan (1999)

Shkolla e Shkencave Humane, Arteve dhe Shkencave Sociale Medalja e 50 vjetorit, MIT (2001)

Çmimi Bollingen (2001)

Laureat Poet i Shteteve të Bashkuara (2003-2004)

Çmimi Ëallace Stevens i Akademisë së Poetëve Amerikanë (2008)

Çmimi Aiken Taylor për Poezinë Moderne Amerikane (2010)

Akademia Amerikane e Arritjeve, Anëtar i Zgjedhur (2012)

Shoqëria Filozofike Amerikane, Anëtare e Zgjedhur (2014)

Akademia Amerikane e Arteve dhe Letrave Medalje e Artë në Poezi (2015)

Medalja Kombëtare e Shkencave Humane (2015)

Çmimi Tranströmer (2020)

Çmimi Nobel në Letërsi (2020)

 

NDERIME PËR PUNË INDIVIDUALE

Çmimi Melville Cane për Triumfin e Akilit (1985)

Çmimi Kombëtar i Rrethit të Kritikëve të Librit për Triumfin e Akilit (1985)

Rebekah Johnson Bobbitt Çmimi Kombëtar për Poezi për Ararat (1992)

Çmimi Ëilliam Carlos Ëilliams për Irisin e egër (1993)

Çmimi Pulitzer për Irisin e egër (1993)

Çmimi PEN / Martha Albrand për Nonfiction i Parë për Provat dhe Teoritë: Ese mbi Poezinë (1995)

Çmimi Libri Ambasador i Unionit anglishtfolës për Vita Nova (2000)

Çmimi i Librit Ambasador i Unionit anglishtfolës për Averno (2007)

Çmimi L.L. Ëinship / PEN Neë England Aëard për Averno (2007)

Çmimi i Librit Los Angeles Times për Poezi 1962-2012 (2012)

Çmimi Kombëtar i Librit për Natën e Besueshme dhe të Virtuale (2014)

Përveç kësaj, Irisi i egër, Vita Nova dhe Averno ishin të gjithë finalistë për Çmimin Kombëtar të Librit. Të Shtatë Moshat ishte finaliste për Çmimin Pulitzer dhe Çmimin Kombëtar të Kritikëve të Librit. Libri Një fshat i jetës ishte  finalist për Çmimin e Rrethit Kombëtar të Kritikëve të Librit dhe Çmimin Ndërkombëtar të Poezisë Griffin.

 

Poezitë e Glück janë jane pjese e antologjive, duke përfshirë në Norton Anthology of Poetry,  Oxford Book of American Poetry, dhe Columbia Anthology of American Poetry.

 

Postime të zgjedhura ose të ftuara

Në vitin 1999, Glück, së bashku me poetët Rita Dove dhe Ë.S. Mervinit iu kërkua të shërbente si këshilltare e veçantë e Bibliotekës së Kongresit për njëqindvjetorin e atij institucioni. Në këtë cilësi, ajo ndihmoi Bibliotekën e Kongresit për të përcaktuar programimin për të shënuar 200 vjetorin e saj.  Në 1999, ajo u zgjodh gjithashtu Kancelare e Akademisë së Poetëve Amerikanë, një post që e mbajti deri në 2005.  Në vitin 2003, ajo u emërua ne jurine  përfundimtare te Serisë Yale të Poetëve të Rinj, një pozicion që ajo mbajti deri në 2010. Seriali Yale është konkursi më i vjetër vjetor letrar në Shtetet e Bashkuara, dhe gjatë kohës së saj si gjyqtar, ajo zgjodhi për botim vepra nga poetët Peter Streckfus dhe Fady Joudah etj.

 

Formularin

Glück është i njohur më së shumti për poezitë lirike me saktësi gjuhësore dhe ton të ashpër. Poeti Craig Morgan Teicher e ka përshkruar atë si një shkrimtare për të cilën “fjalët janë gjithmonë të pakta, fitohen shumë mundim dhe nuk harxhohen kot”.  Studiuesja Laura Quinney ka argumentuar se përdorimi i saj i kujdesshëm i fjalëve e ka futur Glück në “linjën e poetëve amerikanë që vlerësojnë ngjeshjen e ashpër lirike”, nga Emily Dickinson te Elizabeth Peshkopi.  Poezitë e Glück rrallë përdorin rimë, përkundrazi mbështeten te përsëritja, enjambimi dhe teknika të tjera për të arritur ritmin.

 

Midis studiuesve dhe recensuesve, ka pasur diskutime nëse Glück vlerësohet si duhet si një pohim rrëfyes, për shkak të mbizotërimit të mënyrës së rrefimit ne vete të parë në poezitë e saj dhe temës së tyre intime, shpesh të frymëzuar nga ngjarjet në jetën personale të Glück. Studiuesi Robert Baker ka argumentuar se Glück “është padyshim një poete rrëfyese në një kuptim themelor”,  ndërsa kritiku Michael Robbins ka argumentuar se poezia e Glück, ndryshe nga ajo e poetëve rrëfyes Sylvia Plath ose John Berryman, “varet nga trillimi e privatësisë “.  Me fjalë të tjera, ajo nuk mund të jetë një poete rrëfyese, argumenton Robbins, nëse nuk i drejtohet një publiku. Duke shkuar më tej, Quinney argumenton se, për Glück, poezia rrëfyese është “e urryer”.  Të tjerët kanë vërejtur se poezitë e Glück mund të shihen si autobiografike, ndërsa teknika e saj e përdorimit të mitologjisë dhe mbartjes të personave të ndryshëm i jep poezitë e saj më shumë sesa thjesht rrëfime. Siç ka vërejtur studiuesi Helen Vendler: “Në zhdrejtësinë dhe rezervën e tyre, [poezitë e Glück] ofrojnë një alternativë ndaj ‘rrëfimit’ të personit të parë, duke mbetur padiskutim personal”.

 

Temat

Ndërsa puna e Glück është tematikisht e larmishme, studiuesit dhe kritikët kanë identifikuar disa tema që janë kryesore. Më e spikatura, poezia e Glück mund të thuhet se përqendrohet te trauma, pasi ajo ka shkruar gjatë gjithë karrierës së saj për vdekjen, humbjen, refuzimin, dështimin e marrëdhënieve dhe përpjekjet për shërimin dhe ripërtëritjen. Studiuesi Daniel Morris vëren se edhe një poezi Glück që përdor imazhe tradicionale të lumtura ose idilike “sugjeron vetëdijen e autorit për vdekshmërinë, për humbjen e pafajësisë”. Studiuesja Joanne Feit Diehl i bën jehonë këtij nocioni kur argumenton se “kjo” ndjenjë e një fundi “… mbush poezitë e Glück me fuqinë e tyre retrospektive,” duke treguar transformimin e saj të objekteve të zakonshme, të tilla si një karrocë fëmijësh, në përfaqësime të vetmisë dhe humbjes.  Megjithatë, për Glück, trauma është padyshim një portë hyrëse për një vlerësim më të madh të jetës, një koncept ndoshta i hulumtuar më qartë në Triumfin e Akilit. Triumfi për të cilin aludon titulli është pranimi i Akilit për vdekshmërinë – gjë që i mundëson atij të bëhet një qenie njerëzore më e realizuar.

 

Marrëdhënia midis forcave kundërshtare të jetës dhe vdekjes në punën e Glück tregon për një tjetër temë të saj të përbashkët: dëshirën. Glück shpesh ka shkruar në mënyrë të qartë për shumë forma të dëshirës – për shembull, dëshira për dashuri dhe vëmendje, për depërtim ose për aftësinë për të përcjellë të vërtetën – por qasja e saj ndaj dëshirës shënohet nga ambivalenca. Morris argumenton se poezitë e Glück, të cilat shpesh miratojnë këndvështrime kontradiktore, pasqyrojnë “marrëdhëniet e saj ambivalente me statusin, pushtetin, moralin, gjininë dhe, mbi të gjitha, gjuhën”.  Autori Robert Boyer e ka karakterizuar ambivalencën e Glück ndaj dëshirës si rezultat i “vetë-marrjes në pyetje”. Ai argumenton se “poezitë e Glück-ut në rastin më të mirë kanë lëvizur gjithmonë midis zmbrapsjes dhe pohimit, menjëhershmërisë së ndjeshme dhe reflektimit … për një poete që shpesh mund të duket tokësore dhe pa iluzione, ajo ka qenë reaguese e fuqishme ndaj joshjes së mrekullisë së përditshme dhe ngritjes së befasishme të i mbivlerësimit të emocioneve “.  Tensioni midis dëshirave konkurruese në punën e Glück shfaqet si në supozimin e saj të personave të ndryshëm nga poema në poezi ashtu edhe në qasjen e saj të larmishme ndaj secilës përmbledhje të poezive të saj. Kjo ka bërë që poeti dhe studiuesi James Longenbach të deklarojë se “ndryshimi është vlera më e lartë e Louise Glück” dhe “nëse ndryshimi është ajo që ajo më shumë dëshiron, është gjithashtu ajo që ajo reziston më shumë, ajo që është më e vështira për të, më e fituar” .

 

Një tjetër nga preokupimet poetike të Glück është natyra, mjedisi për shumë nga poezitë e saj. Famshëm, në Irisin e egër, poezitë zhvillohen në një kopsht ku lulet kanë zëra inteligjentë, emocionalë. Sidoqoftë, Morris thekson se Shtëpia në Marshland ka të bëjë gjithashtu me natyrën dhe mund të lexohet si një rishikim i traditës romantike të poezisë së natyrës.  Në Ararat gjithashtu, “lulet bëhen një gjuhë e zisë”, e dobishme për përkujtimin dhe konkurrencën midis vajtuesve për të përcaktuar “pronësinë e natyrës si një sistem kuptimplotë të simbolikës”. Kështu, në punën e Glück-ut natyra është diçka për t’u parë në mënyrë kritike dhe e përqafuar. Siç ka theksuar autori dhe kritiku Alan Ëilliamson, ai ndonjëherë mund të sugjerojë edhe hyjnoren, si kur, në poezinë “Muzika Qiellore”, folësi shprehet se “kur e doni botën dëgjoni muzikë qiellore”, ose kur, në Irisi i egër,hyjnia flet përmes ndryshimeve.

 

Nga ana tematike, poezia e Glück shquhet gjithashtu për atë që shmang. Morris argumenton se “shkrimet e Glück më së shpeshti shmangin identifikimin etnik, klasifikimin fetar ose përkatësinë gjinore. Në fakt, poezia e saj shpesh mohon vlerësimet kritike që afirmojnë politikën e identitetit si kriter për vlerësimin letrar. Ajo i reziston kanunizimit si një poet i mbytur (domethënë si një poet “hebre-amerikan”, ose një “feministe”, ose një “natyrë” poet, duke preferuar në vend të kësaj për të ruajtur një aure të ikonoklasmës, ose në mes të “.

 

Ndikimet

Glück ka theksuar ndikimin e psikanalizës në punën e saj, si dhe mësimin e saj të hershëm në legjenda, shëmbëlltyra dhe mitologji antike. Përveç kësaj, ajo ka vlerësuar ndikimin e Léonie Adams dhe Stanley Kunitz. Studiuesit dhe kritikët kanë theksuar ndikimin letrar në punën e saj të Robert Loëell,  Rainer Maria Rilke,  dhe Emily Dickinson etj.

 

KOLEKSIONE POETIKE

-Firstborn (Biblioteka e Re Amerikane, 1968)

-Shtëpia në Marshland (The Ecco Press, 1975) ISBN 978-0912946184

-Figura zbritëse (The Ecco Press, 1980) ISBN 978-0912946719

-Triumfi i Akilit (The Ecco Press, 1985) ISBN 978-0880010818

-Ararat (The Ecco Press, 1990) ISBN 978-0880012478

-The Ëild Iris (The Ecco Press, 1992) ISBN 978-0880012812

-Katër librat e parë me poezi (The Ecco Press, 1995) ISBN 978-0880014212

-Meadoëlands (The Ecco Press, 1997) ISBN 978-0880014526

-Vita Nova (The Ecco Press, 1999) ISBN 978-0880016346

-Shtatë Moshat (The Ecco Press, 2001) ISBN 978-0060185268

-Averno (Farrar, Strauss dhe Giroux, 2006) ISBN 978-0374107420

-Një fshat në jetë (Farrar, Strauss dhe Giroux, 2009) ISBN 978-0374283742

-Poezi: 1962-2012 (Farrar, Strauss and Giroux, 2012) ISBN 978-0374126087

-Nata besnike dhe e virtytshme (Farrar, Strauss dhe Giroux, 2014) ISBN 978-0374152017

-Libra kapitujsh

-Kopshti (Botimet Antaeus, 1976)

-Tetor (Sarabande Books, 2004) ISBN 978-1932511000

-Koleksione prozash

-Dëshmi dhe Teori: Ese mbi Poezinë (The Ecco Press, 1994) ISBN 978-0880014427

-Origjinaliteti Amerikan: Ese  mbi Poezinë (Farrar, Strauss dhe Giroux, 2017) ISBN 978-037429955

 

PËRGJIGJU

Please enter your comment!
Please enter your name here